SEO neboli Search Engine Optimalization

SEO je soubor úkonů zdokonalujících úpravy a postupy internetových stránek s cílem jejich lepší zobrazovatelnosti na webových vyhledávačích. Zjednodušeně jde o soubor prostředků pro zviditelnění vašich stránek a přilákání nových klientů.

 

Stěžejní kroky na cestě za kvalitní optimalizací

  1. Jedním z hlavních prvků je SEO analýza internetových stránek – pomůže nám odhalit nedostatky, které brání lepšímu zobrazování při vyhledávání.
  2. Zkoumání a vyhledávání klíčových slov, tedy slovních spojení, které klienti nejčastěji používají k vyhledávání konkrétního výrobku či dalšího předmětu zájmu; ne vždy je ovšem popisující slovo relevantním slovem při vyhledávání.
  3. Prověření konkurence – zjištění jak inzerují protivníci, jak kvalitní mají stránky a kolik investují do reklamy.
  4. Crowd marketing nebo jinak vytváření zpětných odkazů na váš web na tematických diskuzních fórech, dalších webech nebo v diskusích pod článkem.

K čemu se SEO hodí a jak mi pomůže? To bude pravděpodobně první otázkou kterou si položíte. Musíte počítat s tím, že jde o určitý druh strategie do budoucna. Výsledky budou patrné v řádech měsíců; i nejlepší plán potřebuje čas na realizaci. Proto při plánované optimalizaci buďte pár kroků napřed a začněte s dostatečným předstihem. Dobře nastavená strategie pozvedne návštěvnost stránek přímo z vyhledávačů. Díky kvalitnímu obsahu vašich stránek a vhodném výběru klíčových slov vám budou internetové vyhledávače v dlouhodobém výhledu doporučovat nové návštěvníky .

Mohu využít SEO pokud ještě nemám web?

Upřímně, začít s analýzou internetového prostředí ještě před vytvořením vlastních stránek je to nejlepší rozhodnutí. Docílit zpětné optimalizace již zaběhlých stránek je někdy velmi složité a také finančně náročné. Díky předběžnému prozkoumání internetového prostředí získáte nejen zpětnou vazbu, která pomůže postavit webové stránky, tak aby obstály ve srovnání s konkurencí, ale také jaké jsou uskutečnitelné šance na dosažení výsledných pozic.

Tak jako většina věcí v životě, se i SEO optimalizace dá překombinovat. Přílišná snaha o dokonalost může vést naopak ke škodě. Proto je dobré najmout si odbornou firmu, která dokáže relevantně posoudit možnosti vašich stránek a provést úpravy v takovém rozsahu, aby pomáhaly nikoliv škodily.

Jaká je cena a má taková investice smysl?

Bylo by hezké, kdyby návštěvnost stránek rostla sama od sebe, bohužel ve většině případů tomu tak není. Minimálně z počátku jsou vždy alespoň drobné úpravy potřeba. Ceny optimalizace se odvíjejí od několika faktorů. Jedním z nich je země, ve které podnikáte. Jinak bude SEO ohodnoceno v Čechách, jinak v Anglii a jinak v Rusku. Dále velmi záleží na druhu podnikání a vaší konkurenci, stavu vašich stránek a v neposlední řadě, na agentuře kterou jste si vybrali. Čím více od vás společnost získá na počátku informací, tím spíše vám určí přesnou cenu. V každém případě, pokud se rozhodnete pro optimalizaci stránek, investujete do své budoucnosti.

 

Když už mám optimalizaci hotovou, tak už mám vyhráno nebo ne?

Jak již bylo zmíněno, SEO je běh na dlouhou trať. Proto jedno přípravné kolo vám sice pomůže, ale samo o sobě vás nespasí. Jelikož vývoj podnikání a reklamy neustále nabírá nový směr, je třeba aby úpravy na vašich stránkách držely krok s tímto tempem. Proto je čas od času potřeba znovu provést analýzu a případně doupravit web tak, aby byl opět pro zákazníky zajímavý. Vaše konkurence nespí, proto ani vy byste neměli usnout na vavřínech.

Jak vybírat agenturu a na co si dát pozor?

Nenechte se nachytat na lukrativní nabídku, která vám bude garantovat první pozice za určitou cenu. Také je velmi podezřelé, pokud vám specialista “nastřelí” cenu takzvaně “od boku” aniž by si od vás zjistil podrobnosti. Opravdoví odborníci vás zahltí otázkami, protože potřebují vědět s čím budou pracovat. Teprve až po prostudování všech detailů vám učiní cenovou nabídku. Pozor si dejte též na reference společnosti, pokud vám přijdou recenze předchozích klientů podezřelé nebo nepřirozené, pravděpodobně nebudou pravdivé. Dejte proto na selský rozum. Pokud vám recenze nepřijdou opravdové, hledejte dál.

 

Máte osobní zkušenost s optimalizací? Podělte se s námi o váš názor.

Olga Zachová