• Home
  • /Architektura
  • /Byty na prodej Mariánské Lázně: nejlépe se nabízí s exkluzivní smlouvou.

Byty na prodej Mariánské Lázně: nejlépe se nabízí s exkluzivní smlouvou.

Už jste se někdy zamýšleli nad tím, jak nejlépe nabídnout byty na prodej v Mariánských Lázních? Bude lepší se spolehnout na šikovného realitního makléře nebo se vyplatí vše vyřídit vlastními silami? Pojďme se podívat, jaké jsou hlavní rozdíly mezi oběma variantami. Každá může být samozřejmě výhodná – záleží na konkrétních podmínkách..

 

Jaký je rozdíl mezi prodejem nemovitosti s realitní kanceláří a prodejem bez ní?

Obě možnosti spojuje stejný cíl: prodat nemovitost za co nejvyšší částku. My se ptejme jinak: který způsob bude lepší konkrétně pro mě? Situace a možnosti každého z nás jsou rozdílné. Pokud se prodejem nemovitostí neživíme, dostaneme se do podobné situace jen párkrát za život. Než se do celé akce pustíme vyplatí se pečlivě nastudovat všechny potřebné informace.

 

Tip: Prvním důležitým krokem je určit správnou prodejní cenu

Nejeden vlastník bytu má osobní vztah ke své nemovitosti. Proto může stanovit cenu až zbytečně vysoko. Jeho dům, byt nebo chata je přece ta nejlepší a může na ní vydělat ze všech nejvíce. Ale to je omyl. Správně stanovená cena je zásadní faktor, který ovlivňuje úspěch prodeje. Pokud je příliš vysoká, zájemci půjdou jinam. Když bude příliš nízká, bude to podezřelé a nabídka také nemusí uspět.

Správná prezentace představuje naprosto zásadní část prodeje nemovitosti . Doby, kdy stačilo tak nějak vyfotit jednotlivé místnosti, jsou pryč. Dnes je potřeba zajistit kvalitní propagaci , která zaujme na první pohled. Každá fotka by se měla vyjímat v rámečku na fotografie. Pokud se nechcete učit, jak fotit interiéry, budete potřebovat služby profesionálního fotografa. Toho samozřejmě budete muset zaplatit ze svého. To samé platí o umístění nabídky na realitní portály.

Umístěním nabídky na web prodej teprve začíná. Přichází na řadu práce s klienty.

Podařilo se Vám najít první zájemce o Váš byt nebo dům? Blahopřejeme! Teď je potřeba se všemi komunikovat, dohodnout prohlídky a ještě pečlivě upravit jednotlivé prostory. Do neuklizené nemovitosti není moudré přivádět zákazníky.

Zvládli jste úspěšně všechny kroky a máte vážného zájemce? Pak je potřeba zaplatit advokáta, aby sestavil prodejní smlouvy, postaral se o úspěšné převedení nemovitosti na nového majitele a na konci obchodu odeslal platbu z úschovy .

A to samozřejmě nemluvíme o zajišťování financování a případných komplikacích. Všechny tyto kroky vyžadují přesné načasování a správné pořadí. Pokud se vám podařilo dojít až k úspěšnému prodeji, ušetřili jste zhruba 3-5% na provizi realitní kanceláři. To je zhruba 100.000,- korun při běžné prodejní ceně nemovitosti okolo 3 milionů korun. V případě spolupráce s makléřem byste sice tyto peníze neušetřili, ale většinu výše popsaných úkolů by musel úspěšně vyřešit právě on. Chcete raději ušetřit čas nebo peníze? Odpovědět si musí každý sám.

Realitní makléř vám ušetří mnoho starostí při prodeji nemovitosti.

Hlavní výhodou prodeje s makléřem je efektivita a úspora času. Většina lidí je příliš zaneprázdněna, než aby mohla rychle a bezproblémově vyřešit prodej nemovitosti. Samozřejmě jsou i výjimky, ale ty tuto obecnou pravdu potvrzují. Kvalitní realitní kancelář je rozhodně dobrý spojenec. Jaká je nejvýhodnější dohoda s realitní kanceláří? Pro dosažení nejlepšího výsledku je rozumné podepsat exkluzivní prodejní smlouvu. Ta má hned několik výhod:

  1. Vše budete řešit pouze s jedním člověkem. Komunikace bude rychlejší a efektivní.
  2. Vaše nabídka získá na důvěryhodnosti. Neexistuje více podezřelá nabídka, než ta, co se objevuje na realitním portálu několikrát. V očích zájemců vyvolává pocit, že s nemovitostí je něco špatně, když ji musí nabízet více makléřů najednou.
  3. Získáte maximální pozornost svého makléře. Pro něj je totiž exkluzivní spolupráce tou nejhodnotnější. Bude jí věnovat co největší úsilí a nemovitost se rychleji prodá.

Proč je exkluzivita důležitá? Znamená totiž, že v určitém časovém období může nemovitost prodávat právě a jen vámi vybraný jediný makléř a nikdo jiný. Makléř díky ní získá jistotu, že může právě do vaší nabídky investovat, aniž by se musel obávat konkurence. Smlouvy o exkluzivitě bývají na dobu určitou, proto se nemusíte obávat podpisu. Když nebudete spokojeni, prostě necháte smlouvu propadnout a najdete si jiného makléře.

Napište nám do komentáře, jaký způsob prodeje považujete za lepší. S makléřem nebo bez něj?

Olga Zachová