Tvorba e-shopu vás nemusí finančně zruinovat. Poradíte si sami nebo se raději svěříte do rukou odborníka?

S tvorbou e-shopu či s tvorbou webových stránek vám dnes ochotně vypomůže řada programátorů a webdesignerů. Jejich hodinová sazba vám však dost možná protočí panenky. Přitom dnes existují dostupné možnosti, díky kterým zvládne celý proces i průměrně zdatný uživatel počítače. Jak na to, aby projekt nedopadl katastrofou a kdy je lepší celou věc předat profesionálovi?

Tvorba e-shopu pomocí šablony

Pokud cítíte, že nadešel správný čas na rozšíření vašeho businessu do online sféry, budete nejspíš bádat, jaké možnosti pro tvorbu e-shopu máte. Ještě před několika lety byste za online obchod zaplatili nemalou částku, dnes však existuje celá řada šablon, které vám rozjezd značně ulehčí. Pokud jste ochotni věnovat celé záležitosti čas, zvládnete za minimální náklady svůj online obchod zprovoznit bez cizí pomoci.

Plusy šablonového e-shopu

  • můžete si ho vytvořit podle vlastních představ
  • ušetří vám značné množství financí
  • předchází většině opakujících se chyb a bugů
  • zvládne ho obsluhovat i jedna osoba

Mínusy šablonového e-shopu

  • opakující se vzhled
  • nehodí se pro větší a složitější online obchody
  • často nevhodný pro nabízení neobvyklých služeb/produktů

Jak vybrat správnou šablonu a na co si dát pozor

Nabízené šablony vám pomohou s optimalizací barev, členěním a celkovým vzhledem vašeho webu. Tradičně jsou rozděleny podle druhu nabízeného produktu – jiné požadavky a podmínky jsou kladeny při nabízení výrobků ze dřeva a jiné platí pro prodej alkoholu.

Pro úplné začátečníky

Pokud jste v celé věci absolutní nováček a při postupu tápete, nechte si poradit od odborníka – jedná se sice o výdaj navíc, ten vám však může ušetřit spoustu času a zbytečného trápení. Většina šablon také nabízí trial verze, díky kterým můžete před ostrým spuštěním vychytat mouchy.

 

Větší projekt? Svěřte to raději odborníkovi…

Jestliže se vám s celým projektem nechce namáhat, nebo pokud máte v plánu spustit větší obchod s bohatou a různorodou nabídkou, zvažte pomoc odborníka. Samozřejmě se připravte na mnohem větší výdaje. Avšak  zároveň můžete daleko lépe korigovat svoje představy a pomocí webdesignera je proměnit v realitu, což by bylo v případě šablon složité.

Držte se jednoduchého pravidla – čím větší e-shop a jeho nabídka je, tím profesionálnější musí být zpracování.

Co podchytit před tím, než e-shop spustíte

Ať už při tvorbě e-shopu zvolíte variantu šablony nebo se obrátíte na programátora, snažte si ujasnit své představy. Zmapujte konkurenční obchody a inspirujte se z jejich chyb i věcí, které se vám líbí. Je dobré mít alespoň základní představu o cenách i o aktuální nabídce a poptávce daných produktů.

6 dobrých rad závěrem

Celou věc střízlivě zhodnoťte, nabízí se vám také kombinovaná cesta e-shopu na míru a šablony. Investice do přehledného a dobře fungujícího webu se vám mohou v budoucnu vrátit v podobě vyšších prodejů. Níže si přečtěte 6 drobností, na které je třeba za všech okolností dbát.

 

  1. Vnímejte, se kterými e-shopy se vám dobře pracuje a které vás naopak nějakým způsobem znervózňují. Snažte se tyto poznatky adaptovat na vlastní web.
  2. Dbejte na správu a aktualizace – zboží skladem, rozšíření nabídky, změna obalu…
  3. Přehlednost je základ, pokud se zákazník na stránce nevyzná, půjde jinam.
  4. Pozor na právní náležitosti a legislativu, v případě porušení vám hrozí vysoké pokuty.
  5. Produkty popisujte poutavě, ale stručně a jasně; nemazejte zbytečně zákazníkovi med kolem pusy. Naučte se také, jak napsat optimalizovaný popisek kategorie internetového obchodu.
  6. E-shop musí být kompatibilní s prohlížením zboží na mobilním telefonu. Mobilní SEO a responzivita, to je dnes základem.
  7. Naučte se základní SEO tipy a triky pro lepší optimalizaci vašich stránek.
  8. A nakonec proveďte důkladnou kontrolu před spuštěním e-shopu.

Méně je někdy více

Toto pravidlo může platit i pro e-shopy, zbytečné kudrlinky, nepotřebné obrázky a cihly textu nepůsobí přitažlivě. Čistý, jednoduchý a přehledný web by měl být vaším cílem.

Máte zkušenosti s využíváním šablon? Kolik vás stálo naprogramování e-shopu na míru? A vyplatilo se? Napište nám do diskuze níže.