• Úvod
  • /Novinky
  • /Výroba tašek na zakázku – bez papírových tašek pro zákazníky se dnes obejde málokterý obchod. Čím se řídit, než přejdete k jejich objednání?

Výroba tašek na zakázku – bez papírových tašek pro zákazníky se dnes obejde málokterý obchod. Čím se řídit, než přejdete k jejich objednání?

Tašky na míru pro váš podnik představují v rukou vašich zákazníků vynikající reklamní prostředek. Většina firem a podniků dnes sahá po výrobě tašek na zakázku, i po tvorbě dalších reklamních předmětů – dnes jde o miliardový byznys. Pokud propagaci v tomto směru zanedbáte, sami se tím stavíte do nevýhody. Firemní či obchodní papírové tašky pak patří, už jen pro svou praktičnost, k nejpopulárnějším předmětům tohoto druhu. Předtím, než se ale pustíte do jejich bezhlavého objednávání, je třeba vyjasnit si několik otázek. Čtěte dále, ať jste v obraze.

Výrobě tašek na zakázku musí předcházet účel

Půjde o jednorázové tašky v rámci firemní promo akce? Nebo do nich budete dávat zboží, které si nakoupí vaši zákazníci? Chcete je potisknout? Kolik zákazníků v průměru máte, abyste neobjednávali více nebo méně tašek, než je třeba? Máte pro tašky vůbec skladovací prostory? Přemýšlejte dříve, než jich objednáte rovných sto tisíc!

 

Rozmyslete si, jaké rozměry chcete zvolit

Délka, šířka i výška vaší tašky (respektive tašek) by se měla odvíjet podle druhu zboží, které vaši zákazníci nakupují nejčastěji, a samozřejmě také podle jeho množství. Jaký je největší druh zboží, který nabízíte? Bylo by trapné, kdybyste neměli tašku, která by jej mohla pojmout. I naopak – i nejmenší zboží by mělo mít tašku v adekvátních rozměrech.

 

Síla papíru a gramáž

Podle účelu vybírejte i gramáž papíru, která je přímo úměrná jeho síle. Čím vyšší gramáž, tím více bude vaše taška schopna unést. Gramáž papírových tašek se může pohybovat od 70 GSM (gramů na metr čtvereční) až ke stovkám GSM u těch nejsilnějších tašek. Pokud si nejste jisti, poraďte se s výrobcem, u nějž objednáváte, jaká gramáž by byla k vašemu účelu nejvhodnější.

 

Typ ucha

Taška bez ucha není taškou, a proto i ta vaše bude uši potřebovat. Při výběru uší dbejte jak na estetiku, tak na sílu – některé typy ucha unesou větší, některé menší zátěž. Mezi nejrozšířenější varianty uch patří:

  • Kroucené ucho. Toto držadlo zkroucené z papírových vláken dobře vypadá a zároveň má značnou sílu.
  • Textilní ucho. Toto ucho není z papíru, nýbrž z bavlněné stužky, která je příjemná na dotyk a mnoho unese.
  • Provázkové ucho. Méně častá, dražší, zato velmi estetická varianta. Ucho není z papíru, ale z provázku či tenkého lanka.
  • Ploché papírové ucho. Nejlevnější řešení – ucho složené z vrstveného papíru, stejného jako je zbytek tašky.

 

Barva a grafický design

Papírové tašky bývají vesměs v hnědé a bílé variantě, paleta barev ale může být podstatně pestřejší. Za neotřelé odstíny si ale budete muset připlatit, pamatujte na to. Jelikož půjde o tašku, která vás bude reprezentovat, nemělo by na ní chybět ani vaše logo, nebo alespoň název značky, případně vaše webová adresa, slogan nebo neotřelý nápis, který upoutá pozornost a přiměje i ty, kteří vás neznají, zjistit si o vás a vaší značce více.

Je na vás, jestli volit potisk pouze černobílý, nebo vícebarevný. Druhá varianta bude samozřejmě dražší, zato může vzbudit větší pozornost.

Před tiskem samotným vás čeká ještě konzultace s grafikem a výběr nejvhodnější techniky (např. flexotisk, sítotisk aj.). Nechte si poradit, pokud nemáte jasno, a váš výrobce vám jistě vyjde vstříc.

Snad vám byly předchozí řádky užitečné! O této tématice by se šlo rozepsat samozřejmě mnohem šířeji – berte tento článek jako svého druhu úvod. Pokud plánujete objednat větší množství tašek, pamatujte, že ani výroba papírové tašky není 100% ekologickou záležitostí. Nabádejte tedy k jejich opakovanému užívání a recyklaci a sami při tom jděte příkladem!

Jak by vypadala reklamní taška podle vašich představ? Zkuste nám ji popsat v sekci komentářů!